Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Wednesday, February 29, 2012

Semakin sukar,.!~~

SubhanaAllah besar sungguh kuasaMu Ya Allah,. walau aku sering lalai padaMu ,.tapi sedikit pon KAU takpernah lupakan aku,.
Selalu ada untuk aku,. dalm senang dan dalam susahku,.

Semakin sukar aku rasa,. hari demi hari,.
Betul kata emak, susah bila kita nak bebuat baik tapi ada saja kekangan dari mereka yang mempunyai masalah jiwa,.

Semakin hari aku semakin mengerti dan memahami perjalanan hidup emak,.
Perasaan emak,.Apa yang aku alamai sekarang,itula yang emak alami,. Dan aku rasa apa yang emak tanggung selama ni adalah lagi berat.

Kenapa emak biasa melaluinya dan mengapa tidak aku?!~ Padahal kami sama manusia.sama wanita ,sama isteri dan sama ibu,.

Ahhh hti emak terlalu tabah untuk akus elamai

Friday, February 24, 2012

25Weeks (6 Bulan)

Hai,. wahhh betul betul malas saya ni nak update blog,. Ahahhahahaaaa biase la kan,.

Tiada apa yang baru cuma nak share jer saya nyer kandungan usia dah 6 Bulan,. baby dah pandai main boxing lam perot,. dah start licking ,.

Tak sabar betul nak tunggu dai lahir,.semoga seglanya selamat

Friday, January 20, 2012

Saya ada seekor baby kucing!!~ Tapiii

Saya ada seekor baby kucing yang comel,. warnya bulu nya seakan kelabu,.usianya mungkin dalam seminggu pada hari ini,..
Matanya belum terbuka,. suaranya amboi nyaring sekali bila lapar,.
Seronok saya! Dia sangat comel,.Geram!
Saya syang pada dia,. saya sanggup bangun tidak kira waktu pagi petang siang malam untuk bagi dia susu botol,.sangat comel,.eeeiiiii
Smpai tersenggut senggut sebab mengantuk

Alkisahnya,. Adik ipar sya yang jumpa kucing tu,.katanya cuma dia seekor kat atas rumput tu,.
Ibunya tiada pun,.mungkin telah di tinggalkan rasanya,.
Atas dasar kasihan adik ipar saya bawak balik baby kucing tu,.




Saya panggil si kenit comel,.

Tapi saya sedih hingga menitiskan air mata! Sebab si kenit sakit pada hri ni,. Pagi td pada pukol 4.015 am pg saya bngun bagi susu pada dia,. tengok dia ok jer,. aktif lgi,.
Tak tau mana silapnya dia mula lemah,. mulut nyer keluar air lior berlendir dan ternganga,. Dah lemah sangat,.bagi susu pon tak nak..  Saya usap kaki dan tangan nya,. badannya,. ada respon tapi cuma sedikit,.
Hembusan nafasnya menjadi perlahan,.
Saya minta pada ALLAH tolong selamat kan baby kucing ni,.sebab saya dah jatuh sayang pada dia,.
Tapi hukum alam,. sume di dunia ini yang nampak dan tidak nampak sume adalah kepunyaan ALLAH,.

sUARA si kenit semakin perlahan dan akhirnya saya usik si kenit,. langsung tk bergerak! DAH KAKU,.
hembusan nafas dah berhenti,. mulutnya ternganga!

Si kenit dah mati!
Ya Allah untuk pertama kali dalam hidup saya.. saya menangis teresak esak ,. sedih dan rindu dengn si kenit,. Allah sahaja yang MAHA TAHU perasaan saya,. Saya rasa ralat, kalau si kenit di jaga oleh ibunya mesti dia masih bernafas kan?!~~


Si kenit mati pada 2.55 petang tadi 20.1.2012...

"Sayang anak emak,, lapar la tu,.sekonyok konyok emak ni,.jangan nngis yer emak ader ni.."

Smpai sekarng masih terngiang ngiang suara si kenit,.

Tahun Baru 2012

Amboi dh 20 hri menyambut tahun baru ,. baru sekarang nak update,.sorry kawan sya agak keletihan sejak akhir akhir ini,.





Apapun saya mengucapkan selamat tahun bru 2012 ye,.semoga tahun bru ini lagi bermakna buat kawan semua,. dan syukur kepadaNya saya masih bernafas hingga saat ini,.

Alhamdulillah

Sunday, November 27, 2011

Tahun Baru Islam= Maal Hijrah 1433

Assalammu'alaikum wrt kepada semua pembaca,.
wahhhhhh lamasudah tak masuk blog,. dah berkulat ini blog,. Tiada cerita yang menarik pon untuk di kongsi tu yang lama tak menulis,.

Cuma jalani hidup macam biasa,.Hehehe orang dah nak jadi ibu,.ehh ehh lupe la,.untuk pengetahuan sahabat semua saya nak kongsikan kepada anda kisah gembira saya,. Saya bakal menjadi ibu tak lama lagi Insya'Allah semoga semuanya berjalan lancar dan selamat.Kandungan baru berusia 12Minggu je,. Baru lagi,. Belum scan pon,. Hihhihihih


Keadaan saya Alhamdulillah tak la mabuk teruk cuma hari hari pening dan berangin normal la tu kan,.
Tak suka nak makan nasi putih,.ekekekee tapi bila dah lapar sangt saya ngap ajer,. Alhamdulillah setakat ni belom la nak mengidam makan yang pelik pelik,semuanya yang biasa biasa kita jumpa je,. Ada yang kata anak saya lelaki,sebab tak mabuk teruk,. Ada yang kata perempuan sebab lihat pada muka saya yang ebrseri ni,.AHHHHH biarlah lelaki atau perempuan janji sihat dan selamat,. Itu adalah anugerah ALLAH. Saya menerima nya dengan kesyukuran.

Alhamdulillah penghijrahan yang terbaik untuk saya yang dikurniakan oleh ALLAH SWT . Rezeki yang paling tidak bernilai di dunia yang fana ni. Tak sabar rasanya ingin memikul tanggungjawab menjadi ibu walaupun ada yangsaya dengar ia sangat berliku,. Insya'Allah


Okay la sahabat semua,. Tinggal dulu yer,.Kalau ada cerita menarik nanti saya update,..
Owhhh saya sekarangni kan dah malas nk tulis cerita pasal perangai orang,pasal perasaan semua.. Dah tak kuasa.


Tata

Sunday, October 02, 2011

Pengkhianat: Talam dua muka

Salam sejahtera kepada pembaca semua,.
Sejak akhir akhir ni saya sering diberi dugaan oleh ALLAH,. Tak kira kecil atau besar,. Air mata saya menjadi begitu murah.. Bukan mahu merungut,malahan saya bersyukur kerna saya mendapat pengajaran dari itu,.
Mungkin cerita ini atau seperti tajuk entry diatas sedang and alami,. atau pun sudah anda alami,.

Cerita nya begini,..
Pernah tidak anda di khianati oleh orang yang anda mungkin percaya atau sdah dianggap seperti kawan atau saudara sendiri? Maksud saya, anda pernah berkongsi akan kisah apa saja kepada mereka ini,. Tetapi apa yang anda tidak sedar adalah kisah anda itu yang sepatutnya disimpan rapi telah di ceritakan pada orang lain dengan niat hendak meburuk burukkan anda... Atau ada juga seperti musuh anda,.atau seseorang yang mungkin mereka kenali seperti si polan A contohnya: pada anda diceritakan penuh dengan keburukan,. itu ini begitu begini,.,anda cuma menjadi bodoh mendengar,. Tetapi tiba tiba atas alasan yang agak kurang jelas orang yang diburukkan itu menjadi kawan kepada mereka yang bergelar si pengkhianat ini. Dalam tidak sedar juga berkemungkinan besar anda juga sedang diburuk burukan kepada si polan A tersebut,.

Saya mula terfikir yang mereka dalam golongan si pengkhianat atau bermuka muka ini sebenarnya tujuanya adalah cuma mahu melaga lagakan anda dan juga si polan A ini.. Dan ternyata mereka dalam golongan ini langsung tidak boleh di beri kepercayaan walaupun ianya adalah darah daging anda sendiri.. Bermulut jahat suka mengumpat. Dan yang paling penting berhati busuk

Ingat yer pembaca, berhati hati,.
Boleh berkawan dengan si pengkhianat ini tapi pastikan anda mempunyai perisai diri,. Takut nanti ditikam dari belakang pula,.

Saya rasa macam serik tapi apa boleh buat tanpa kehadiran si pengkhianat ini tak berseri la dunia yang fana ini,.
Jangan layan orang yang macam ini,.

Sekian cerita saya

Friday, September 30, 2011

Hari ini 30 sept 2011

Bukan salah aku!! Tapi aku yang menangis,. aku yang meratap sendu dan memujuk rayu
Ker masih nak kata aku yang bersalah,.. Baiklah aku terima,. Yerla salah akula,..
|
Takpe Hari ni hari aku,. esok lusa hari engkau,tapi aku tk faham bila tiba hari engkau tu,aku tak buat macam tu pulak,.aku telan,aku senyum walaupun pahit,.aku maafkan dan terim,a seadanya walaupun benda tu perkara besar,.

Aku manusia biasa,. aku tak HEBAT! aku buat kesilapan,. tapi aku terima kesilapan aku,. Aku minta maaf,aku tak ego,.

Takperla siapa aku kan,aku kan menumpang,. menumpang dari semua segi,.
Tak nak cakap dengan aku kan,sebab aku tunggul,. Baik kita tak perlu bercakap!
Aku dah penat nak mengalah walalupun aku tau mengalah tak semestinya kalah,.

ALLAH SWT, sejak akhir akhir ini,begitu banyak dugaan yang KAU beri pada aku,. berkali kali perkara yang melukakan hati aku terjadi,. tapi aku redha,dan memaafkan,. aku beri peluang aku anggap itu kesilapan bgi seorang manusia yang memang tidak sempurna
Tapi ENGKAU sendiri lihat,bagaimana aku tenggelam dalam kesilapan aku yang tak seberapa,. dan jika di kaji adakah perkara itu kesilapan aku??!~ Salah aku ker,??

Owhh lupa,aku tiada hati dan perasaan,aku selalu menyusahkan orang..
mereka Bercakap sedapmulut,. bergurau ikut suka tanpa mengira batas,. sedngkan perkara remeh yang di guraukan itu adelah perkara yang palong menyakitkan aku
Ape apehal aku yang paling last di cari!!

Ahhhhhhh apa lagi yang mahu di bahas,.perkara sudah terjaidi,jiwa aku semakin kosong dan sempit,.
Bahagia bukan dengan apa yang orang lihat kan tapi dengan apa yang kitarasa,.!! betulla tu,.

Terima kasih,..
Aku tetap ingat siapa aku,. dari mana asal aku, aku sedar diri aku.
Kita takperlu bercakap,.sebab aku tak LAYAK untuk di layan..

ALLAH SWT,berilah aku lagi dugaan itu,kerna aku redha dan mampu,. sebab aku hambaMU yang kuat dan tabah!

Friday, September 09, 2011

Aku tak tau!!

Aku tak tau di mana silapnya aku,.
Aku tak tau kenapa aku perlu terbeban dengan perasaan aku sendiri,.
Aku tak tau kenapa,.. kenapa jalan ni terlalu susah bagi aku,.

Aku tak tau,.
Apa salah aku,. mana silap aku,.Apa dosa aku..

Aku belajar untuk menjadi terbaik,. aku belajar semua hanya untuk dia,.
Tapi aku tak tau,kenapa aku merasa usaha ini hanya sia sia... Aku merasa ia semakin jauh dan jauh,..

Aku terlalu sakit,. aku terlalu KECEWA,.
Aku tak tau kenapa aku mudah MEMAAFKAN,..

Aku tak tau!!