Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Friday, March 25, 2011

Kawan baikku Kahwin!

Seperti yang di janji! Gambar kahwin my BFF!

Aku jadi pengapit! Don"t steal this pic haa!


My Best friend married!Dalam bahasa inggerisnya,.Ekekekekee hari ni kawan baik aku, yang aku kenal dari zaman sekolah lagi,satu kampong,tpi kelas lain lain ,bernikah,.Malam ni majlis berinai,esok baru majlis sandingnya.Aku jadi pengapit! Ahahaaa giler teruja ni ha,. tak sabar pon ada,.Semalam lagi kami dah singgah rumah hany( kami: Aku,aizam,aida,shidot,abng yanz,en dol,suman,chef shahril) ahahaha bukan apa saja berkongsi keseronokkan dalam kesibukan. Sambil sambil menolong apa yang patut.

Dengan bunga rampainya,. dengan sireh junjungnya,. dengan hiasan cadar bilik tidurnya,. dengan berinainya,. sangat seronok! Nanti ada gambar aku upload,. memang ada tpi dalam telefon si hany pulak dah,.

Opps lupala hadiah si hany ni..Gamaknya lambat sikitlaa baru bagi yer PUAN HANY! heheee



selamat pengantin baru
semoga kekal abadi
bahgia ke anak cucu
sentosa murah rezeki

alhamdulillah bertemu jodohnya
berkat kesucian akhir terlaksana

pabila sedang bersanding
janganlah suka menjeling
menjadi raja sehari
tersenyum nampak berseri

tenangkanlah hati dengan kesyukuran
sabar mengahadapi tempuh hidup baru
Ucapan Istimewa untuk Hany dan Syahrul: Selamat Pengantin Baru!Selamat menempuh hidup baru sebagai pasangan suami isteri,.Semoga rumahtangga kalian di berkati ALLAH SWT,.dan mendapt anak anak yang soleh dan solehah,.Amin Ya Robbal A'lamain

Ketahuila wahai sahabat.. Aku sangat bahagia dengan pernikahan mu ini. TAHNIAH!

Tuesday, March 22, 2011

Owwhh Adam!

Siapa adam? haa ank kucing aku,. dulu abah bagi nama badam,. entah apa apa,. ekekeke tapi lama lama panggil adam jer ,. Ringkas,. nak ringkas lagi panggil dam,

Betuah nya saya dpat adam ni,. Comel,suka begurau, pagi pagi dah menyakat,. Abes tetikus komputer aku di rejam di adam ni,. Tapi apakan daya wahai adam, ada ke? kencing atas katil aku ,. baguslaa,. balik balik bau dah menyekat,. sampai sakit kepala,. entah bila masa nya dia kencing atas tilam ni,. tepakse basuh dan jemor berhari hari,. nasib baik bau hilang..

Betuah engkau adam,. aku sayang kat kau,. kalao tak dah lama aku bagi kat orang,.!

Sunday, March 20, 2011

Layan Lagu : My Baby You-Marc Anthony


as i look into your eyes
i see all the reasons why
my life's worth a thousand skies
you're the simplest love i've known
and the purest one i'll own
know you'll never be alone
[chorus:]
my baby you
are the reason i could fly
and 'cause of you
i don't have to wonder why
baby you
there's no more just getting by
you're the reason i feel so alive
though these words i say are true
they still fail to capture you
as mere words can only do
how do i explain that smile
and how it turns my world around
keeping my feet on the ground
[repeat chorus]
i will soothe you if you fall
i'll be right there if you call
you're my greatest love of all
[repeat chorus]
arianna i feel so alive




Layan lagu lagi. Bukan cerita sedih,. Tapi cuma aku sukakan lagu ini,. Lirik nya,. Feeling penyanyi nyer. Jiwa nya,. perghhh dah mula la macam sastera ,. Tadelaa saja layan kepala hari ni.

Baik serah kan jiwa raga pada yang SATU.

Saturday, March 19, 2011

BB owhh BB! Bilekah?!

Ahahahahaa entry meroyan yang tidak menyempat,. sakit jiwe rage,.semput rase dade,.
Mesti anda gelak kan bace entry aku ni,.ape la sangat Blackberry tu yer tak,.? Ahahahaaa macam la mahal sangat,. Tapi mahal bagi aku yang kerja kuli ni,. Ngahahaaa,.

Owhh Blackberry,. Dah ushar line ada kekawan nak tolak,. 2nd hand sudah,. untuk hadiahkan diri sendiri.. 9 Tahun kerja,. memang patot pon rasenye belikan diri sendiri dengan sesuatu,. Bye the way, aku tiada enpon la,. hilang sudah 3 buln lepas,. howw?!


Gambar Contoh!




Ada tak sesiapa antara anda nak derma bang seciput due,??Wahahahahahahaa


Isnin 21st March 2011
Aku tukar fikiran,.aku TIDAK AKAN beli BB ni,. aku akan beli hanphone lain,. NOKIA C3. Aku akan pastikan hari khamis ni aku akan pakai NOKIA C3. Kenapa?! Entah.. Malas nak ingat ,nanti hati sakit.

Sesuatu yag kita beli sendiri tidak sama nilainya dengan sesuatu yang di beri atau di belikan oleh orang yang istimewa,. PERSONAL VALUE! Itu yang aku cuba nak fahamkan,. tapi apekan daya!! But it'sok, ada betul katanya,. Aku tak apa apa,. :)

Yang Di Cinta kan pergi,. yang di dambakan hilang,. Hidupkan terus berjalan,Walau penuh dengan Tangisan ,!!~

Tajuk entry yang agak panjang,. Tapi ada sesuatu mengenai tajuk entry ni, tajuk yang aku ambil dari lirik lagu Opick, Tapi hari ni aku nak anda hayati dan layan lagu ni,. Kenapa,?kerana kita semua akan mati,. bila dan di mana?kenapa? Ya Allah sesungguhnya itu adalah rahsia besarmu,.  Kita harus menyiapkan diri,. harus bersedia akan kehilangan orang yang kita sayangi. Harus redha dan pasrah, kerana setiap dari kita akan kembali kepada penciptaNYA,.ALLAH YANG MAHA AGUNG!

Hari ini,. dan ada ,hari hari sebelumnya,. aku menanyakan diri aku sendiri ,.adakah amalan aku telah cukup untuk bekalan sana? adekah aku sudah bersedia dan akan redha andai ada orang kesayangan ku yang di jemput pulang untuk selamanya. Aku imbas kembali kepergian Nenda-nenda ku,. Pakcik makcik ku,. bahkan rakan rakan rapatku,. yang ada hanya doa dan air mata,. semoga mereka aman di sana,.

Aku menerima berita baru sebentar tadi,. akan kepergian bapa kepada kawan rapatku,. Nauzubillah Ya Allah,. semoga temanku itu tabah atas dugaanMu,.Bagaimana jika aku yang menghadapi situasi ini? Sangat insaf,. Insya'Allah selagi orang tua aku ada,. aku akan menjaga mereka sepenuh hati dan sedalm rasa cinta aku,.


Selama mana lagi kita hidup??sepanjang kita hidup, sebanyak mana lagi dosa atau pahala yang akan kita kumpul,.?Sedangkan mereka yang telah pergi sudah aman dan yang pasti tidak akan berbuat dosa lagi di atas muka bumi ini.,.

Kak Aida,. semoga kepergian Arwah abah di hadapi dengan tenang,. Salam Takziah untuk keluarga akak juge,. !~ AL FATIHAH






Bila Waktu Tlah Berakhir

Artist: Opick
Song Category: Nasyid
Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi

Friday, March 18, 2011

Hari Ini Kita Layan Lagu,.!~



Jangan Ada Dusta

Artist: Broery Marantika, Feat: Dewi Yull
 
Ketika pertama kujumpa denganmu
Bukankah pernah kutanyakan padamu kasih
Takkan kecewakah kau pada diriku
Takkan menyesalkah kau hidup denganku kasih

Memang kau bukan yang pertama bagiku
Pernah satu hati mengisi hidupku dulu
Dan kini semua kau katakan padaku
Jangan ada dusta di antara kita kasih

Semua terserah padamu aku begini adanya
Kuhormati keputusanmu, apapun yang akan
Kau katakan, sebelum terlanjur kita jauh
Melangkah, kau katakan saja


<< Lirik yang sangat mudah,. ringkas,. tetapi penuh dengan makna yang mendalam,. :)

Thursday, March 17, 2011

Rasa,..!?



Rasa,.?! Kenapa aku letak tanda soal di belakang perkataan tu,.? Sebab aku pon tidak pasti rasa nya perasaan aku sekarang ni..

Senang,. Nak bagi anda semua faham,Soalanya bagaimana anda rasa jika seseorang yang istimewa sedang cuba berusaha untuk meng "flirt" orang lain ,.?! Hurmm faham tak,?Mesti faham kan,.

Dalam erti kata lain konon sebagai kawan tetapi dari apa yang di lihat dari mata kasar kita sebagai manusia dari cara dan gaya nye ia nya terlalu berusaha untuk mengenali seseorng itu,. Kalau korang ada terfikir tak yang negatif. Contoh: Macam ada apa apa aje,.? ada tak,.? Aku? JUJUR memang ada,tapi beribu kali aku sejuk kan hati aku ni dengan kata kata yang baik baik saja untuk sedapkan hati sendiri

Korang tau,. aku menangis,. dan aku menyesal,.

Aku menangis kerana cemburu, aku menangis kerana kenapa nak "flirt" orang lain sedangkan aku yng perlu di utamakan,.

Aku menyesal kerana kenapa aku perlu tau semua ni,. Kan elok aku tak tau,. biarlah waimah dia nak "flirt" tanpa pengetahuan aku pon,. aku rela asalkan hati aku tidak terluka,. Aku menyesal!!

Tuesday, March 15, 2011

Hobi aku! Tagalog Crazee

Siapa sini minat cite Filipina? Tagalog? Siapa?angkat badan
Ahahahaaa saya mula jatuh cinta dengan story filipina ni masa umor 16 Tahun,. Tingkatan 4,. Cerita tagalog pertama yang saya tonton adelah MULA SA PUSO,.Dan pada masa tu saya amat minat dengan Claudine Barreto dan Rico Yan





Banyak lagi,.Antara yang saya suka adalah Pangako Saiyo,.Hikhikhikkk pon best citer tu,.Kalau nak di bandingkan dengan cerita Indonesiaaku lagi suka dengan citer filipina ni,. Tak berbelit belit,.. Kan??

Dan lagi dan lagi yang di tv 3 sekarang,. Marimar Wahhhhh i like laa perempuan dengn lelaki tu,. Sweet romantik ,. Tapi kene tunggu cuti sekolah habes la baru die siar balik cite tu,.sebab skang tengah cuti sekolah dan drama indon yang kebanyakkanya merepek sedang di tayang kan. Aahahahahaaa


Wednesday, March 09, 2011

Jam Untuk Abah!

:) Entry yang penuh dengan senyuman,. Saya puas hati sebab dapat belikan abah seutas jam,. Tidakla mahal pon rm 99.00 saja,. Casio Brand,. Hehehee cantik,. saya yang pilih,. Abah pon belum tau saya belikan untuk dia,
Balik hari ni baru nak bagi,. Beli online je,. Hihihihikk





Jam ni saya beli dari address ni http://www.ewatchzone.com/productdetail/w-96h-9av.php ,. Banyak pilihan jugak,. Dan insya'Allah boleh di percayai,.  Punya la jauh hingga ke Penang,. ahahahaha malas ke kedai jam gamaknya,.

Tuesday, March 08, 2011

Rambut Kerinting

Tetiba semalam rasa nak kerinting kan rambut,. Sebelum ni tak pernah pon,. cuma warnakan saja,. Rebonding pon tak pernah,. Maka hari ini kerinting la rambut saya,. Setelah 2 jam setengah mengeraskan montot duduk atas kerusi,. siap jugak,. Hasilnya agak memuaskan,. RM 150+RM150 treatment dengan produk sekali,. Nanti saya upload gambar,. Tapi kan kene tunggu dulula memandangkan keme pon tade nak snap pic rambut,. HUuhuh

Friday, March 04, 2011

Ada! Tapi macam tidak wujud




Ada! Tapi?? di mana?.. Sekarang cuma sesekali sahaja meluah rasa bersama,.
Owhh,. mungkin agaknya saya yang tidak memahami peraturan ini,.

Ada! Tapi seperti tidak wujud sahaja,. Umpama menunggu buah yang langsung tidak akan gugur,. Saya sudah hampir bosan,. sudah hampir tawar hati,.

Tapi,. Saya masih sabar,.

Ada! Tapi,...