Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Friday, January 20, 2012

Saya ada seekor baby kucing!!~ Tapiii

Saya ada seekor baby kucing yang comel,. warnya bulu nya seakan kelabu,.usianya mungkin dalam seminggu pada hari ini,..
Matanya belum terbuka,. suaranya amboi nyaring sekali bila lapar,.
Seronok saya! Dia sangat comel,.Geram!
Saya syang pada dia,. saya sanggup bangun tidak kira waktu pagi petang siang malam untuk bagi dia susu botol,.sangat comel,.eeeiiiii
Smpai tersenggut senggut sebab mengantuk

Alkisahnya,. Adik ipar sya yang jumpa kucing tu,.katanya cuma dia seekor kat atas rumput tu,.
Ibunya tiada pun,.mungkin telah di tinggalkan rasanya,.
Atas dasar kasihan adik ipar saya bawak balik baby kucing tu,.




Saya panggil si kenit comel,.

Tapi saya sedih hingga menitiskan air mata! Sebab si kenit sakit pada hri ni,. Pagi td pada pukol 4.015 am pg saya bngun bagi susu pada dia,. tengok dia ok jer,. aktif lgi,.
Tak tau mana silapnya dia mula lemah,. mulut nyer keluar air lior berlendir dan ternganga,. Dah lemah sangat,.bagi susu pon tak nak..  Saya usap kaki dan tangan nya,. badannya,. ada respon tapi cuma sedikit,.
Hembusan nafasnya menjadi perlahan,.
Saya minta pada ALLAH tolong selamat kan baby kucing ni,.sebab saya dah jatuh sayang pada dia,.
Tapi hukum alam,. sume di dunia ini yang nampak dan tidak nampak sume adalah kepunyaan ALLAH,.

sUARA si kenit semakin perlahan dan akhirnya saya usik si kenit,. langsung tk bergerak! DAH KAKU,.
hembusan nafas dah berhenti,. mulutnya ternganga!

Si kenit dah mati!
Ya Allah untuk pertama kali dalam hidup saya.. saya menangis teresak esak ,. sedih dan rindu dengn si kenit,. Allah sahaja yang MAHA TAHU perasaan saya,. Saya rasa ralat, kalau si kenit di jaga oleh ibunya mesti dia masih bernafas kan?!~~


Si kenit mati pada 2.55 petang tadi 20.1.2012...

"Sayang anak emak,, lapar la tu,.sekonyok konyok emak ni,.jangan nngis yer emak ader ni.."

Smpai sekarng masih terngiang ngiang suara si kenit,.

No comments:

Post a Comment