Daisypath Anniversary tickers

Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Sunday, January 23, 2011

Mengapa Di Rindu oleh Ujie Rashid (Nyanyian Asal oleh Allahyarham Puan Sri Saloma)

Wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh it's so many entry today haaaaaaa,. cehhhhhhhhh ader idea update la,. tade idea senyp jerlaa,.. Ni aku nk cite pasal lagu,. Lagu melayu kite,. lagu asli,. lagu orng lame ni,. Nyanyian Ujie Rashid tpi penyanyi asalnyer adelh Allahyarham Puan Sri Saloma,.

Bermulenye aku suke lagu ni,. Mase aku tngok youtube Misha Omar nyanyi kompilasi lagu lagu Ujie Rashid kat satu anugerah tu,. tk sure anugerah ape,. Ya Ampunnn sedap nyer laguu niiiiii. lirik lirik die yg bermakne,. musik die yg aman jer dngr,. sore ujie yg mersik syahdu,.
Ni aku kepilkan lagu die camne,. tpi lam versi koke la,. korng nyanyi la yer,..









Antara baris baris lirik nyer adelah : Dan pengertian aku yer mengenai bait bait lirik lagu ni,. Ikot pengertian korng aku tk tau la,..kalao salah tlong betul kan,. time kasih :')

Anak punai anak merbah,Terbang turun buat sarang
Anak sungai pun berubah,Ini pula hati orang
Mengapa dikenang
= Yg aku paham, hati manusie ni cept berubah,. dalm sesaat boleh berubah,.walaopon sayng stngah mati,. pecaye bagai nk rak,. Trime jer laa kan,. dan redha!!

Asal kapas jadi benang,Dari benang dibuat baju
Barang lepas jangan kenang,Sudah jadi orang baru
Mengapa dirindu
= Yg aku paham,. bende dah lepas,. dah jadi sejarah ,. Kite bermule balik dri 0,. mulekan semule pencarian,. Nk rindu rindu bukan bolh balik pulih seperti biase,. Move forward please,. bukan step back!!

Kasih yang dulu tinggal dalam mimpi,Kasih yang baru simpan di hati
Kasih yang dulu tinggal dalam mimpi,Kasih yang baru simpan di hati
= Yang aku paham, Let by gone be by gone,. Yg ader sekrng ni kite hargailaa,. kite sayng laaa,. yg lepas biarkan jadik kenangan dan pengajaran

Selat teduh lautan tenang,Banyak labuh perahu Aceh
Jangan kesal jangan kenang,Walau hati rasa pedih
Mengapa bersedih
= Yg aku paham,. tk perlu nk menangisi dngn mse lampao,. sakit tu adelah biase,.smpai bile nk menghrp pade yg dh lalu,. kan???????????? Cheer up plsssssssss
 
Kalau pinang masih muda,Rasanya kelat sudahlah pasti
Kalau hilang kasih lama,Cari lain untuk ganti
Mengapa dinanti
=Yang aku paham, macam laa bunge dan kumbng dalam dunie ni satu jerk,. ramai dowh,. boleh carik,. boleh buat pilihan yg mane terbaikk,. Tk payh nk kenng orng yg tk setie,. buat abes boreh,. aper lagik get ready to get somebody better!!!

Patah 'kan tumbuh hilang berganti,Akan sembuh kalau diubati
Patah 'kan tumbuh hilang berganti,Akan sembuh kalau diubati
= Yg aku paham, Yg hilng boleh di cari,. selagi tk jumpe teruskan mencari,. selgi bernyawe jngn brhenti mencari,. Yg buruk ktie tinggalkan sebb dh tk boleh nak di perbetulkan,. Rawat hati sendiri,. Kuat kan semangat,. Berusehe lupekan mase lmpao yg sakit tu,. Buat ape nk kenang orng yg curang aka tidak setia,.??!~ Wake up wake up,. move on move on!!,

Sayang mengapa dirindu
= Kesimpulanye pade aku lagu ni sangt mmberi semnagt,. aku telah jatuh cnta akan lagu ini,. bait bait kate lagu ini,.. Berkali kali aku dngr masih tidak jemu jemu walopon ienye sangt klasik,.Kate puitis nyer mengenai kehidupan yg kecewe,. bagaimane nk pulihkan balik semngt dan ubt hati yg luke,. sesuai untuk sume,. yg puts cinte,yg gagal dlm hidop etc,. yakin pasti ader rahsie yg ALLAH SWT sembunyikan di sebalik kekecewaan diri !!~


SELAGI TAK JUMPE,. JANGAN BERHENTI MENCARI!!~
chowwwwwwwwwwwwwwwwww,...


No comments:

Post a Comment