Daisypath Anniversary tickers

Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Saturday, March 19, 2011

Yang Di Cinta kan pergi,. yang di dambakan hilang,. Hidupkan terus berjalan,Walau penuh dengan Tangisan ,!!~

Tajuk entry yang agak panjang,. Tapi ada sesuatu mengenai tajuk entry ni, tajuk yang aku ambil dari lirik lagu Opick, Tapi hari ni aku nak anda hayati dan layan lagu ni,. Kenapa,?kerana kita semua akan mati,. bila dan di mana?kenapa? Ya Allah sesungguhnya itu adalah rahsia besarmu,.  Kita harus menyiapkan diri,. harus bersedia akan kehilangan orang yang kita sayangi. Harus redha dan pasrah, kerana setiap dari kita akan kembali kepada penciptaNYA,.ALLAH YANG MAHA AGUNG!

Hari ini,. dan ada ,hari hari sebelumnya,. aku menanyakan diri aku sendiri ,.adakah amalan aku telah cukup untuk bekalan sana? adekah aku sudah bersedia dan akan redha andai ada orang kesayangan ku yang di jemput pulang untuk selamanya. Aku imbas kembali kepergian Nenda-nenda ku,. Pakcik makcik ku,. bahkan rakan rakan rapatku,. yang ada hanya doa dan air mata,. semoga mereka aman di sana,.

Aku menerima berita baru sebentar tadi,. akan kepergian bapa kepada kawan rapatku,. Nauzubillah Ya Allah,. semoga temanku itu tabah atas dugaanMu,.Bagaimana jika aku yang menghadapi situasi ini? Sangat insaf,. Insya'Allah selagi orang tua aku ada,. aku akan menjaga mereka sepenuh hati dan sedalm rasa cinta aku,.


Selama mana lagi kita hidup??sepanjang kita hidup, sebanyak mana lagi dosa atau pahala yang akan kita kumpul,.?Sedangkan mereka yang telah pergi sudah aman dan yang pasti tidak akan berbuat dosa lagi di atas muka bumi ini.,.

Kak Aida,. semoga kepergian Arwah abah di hadapi dengan tenang,. Salam Takziah untuk keluarga akak juge,. !~ AL FATIHAH






Bila Waktu Tlah Berakhir

Artist: Opick
Song Category: Nasyid
Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi

No comments:

Post a Comment