Daisypath Anniversary tickers

Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Saturday, February 05, 2011

SELAGI TAK JUMPE,. JANGN BERHENTI MENCARI!~

Sudah sekian lama sebenarnya,. aku terlupa dan terlalai,. dan masih tidak sedar,. hingga lah hari ini..( 5th Feb 2011) bahawa aku ini adalah hanya di pinggiran,. Bukan ada keutamaan,kenapa aku leka,.? hingga menampakkan kebodohan diri aku sendiri,. ?!~ Apa yang aku cari,.?? apa yang aku mahu sebenarnya dalam hidup ini,.?!~  dan apa yang buatkan aku tersedar akan ini semua,.

Aku cuma mahu kasih sayang yang tidak berbelah bagi,. seonrang teman berbicara ,. seorang teman pengubat lara,. seorng kekasih yang memberi perhatian tanpa titik noktah. Bukan wang ringgit, bukan harta kebendaan,. Itu yang cuba aku sampaikan supaya semua faham,. tapi sebaliknya,. aku di buat umpama pengesat kaki yng di kesat segala kekotoran,. bila kaki sudah bersih,. kaki melangkah lagi pergi entah kemana. dan bila kembali kotor lantas mencari aku kembali Begitulah aku umpamanya,.


Mengharap perhatian pda seseorng yang memang sepatotnya menjaga hati dan perasaan aku. emosi aku,. mengutamakan aku,. menyayangi aku,. mengasihi aku tanpa sebarang keraguan..menyeka air mata aku tika aku sedih,. memberi kata peransang tika aku mula putus asa. Tetapi..aku di balas dengan kepedihan... dengan kesakitan hati yang amat dalam,. Dengan limpahan air mata yang menjadi kelaziman,. Salahkan aku,?! sedikit saja perasaan memahami yang aku inginkan,. Yang bisa buat aku merasa ,. aku memiliki dia,. aku boleh mengharapkan dia walau apa jua keadaan,. Tapi setiap lontaran suara hatiku,di balas dengan ayat ayat yang seolah olah aku ini kekurangan kasih sayang,.. aku ini hanya panda mencari pasal,. dan aku ini macam merimaskan,. Andai aku mencari saja... jarang sekali pekataan gembira yang keluar malahan aku diumpakan seolah olah terhegeh hegeh menagih perhatian.

Apa salah setiap lontaran suara hati aku ini?! Siapa aku ada,.?! Berapa ramai kawan kawan aku ada?! Siapa?? Engkau!!! Hanya engkau belahan jiwa aku,. yang aku harap untuk menjadi penenang jiwa. Yang aku harap memahami aku,. Aku kesunyian,. aku kerinduan,. aku tidak punya teman berbual yang bisa aku percaya kecuali engkau,. Susahkah untuk memahami,.?! Menunggu walau hanya satu panggilan sja,. ataupun cuma satu text sahaja,. dan satu khbar baik saja dari ym,. sudah cukup buat aku puas hati.. susahkan melakukan itu semua,. untuk aku!!! Yg anehnya, bila bersama orng lain,tidak susah,. selalu gembira,.dan terlalu gembira,. Aku menajdi dungu,Tiada yg gembirakah pada aku,.? aku tiada kelebihan,.? tiada satu pun kah yang engkau lihat pada aku yg bisa buat kau bahagia,.??!


Dan,. hari ini aku sedar,. siapa aku, hanya seorng wanita yang ingin disayangi yang langsung tidak punya hak untuk menegur untuk memaksa supaya dia memahami,. dan membuat dia sedar yang aku ada sentaisa disisinya,. tak kira apa keadaan,.Aku tidak terdaya ,kerana perasaan tidak boleh di paksa,. ia perlu di lakukan dengan ikhlas dan tangungjawab yang sepatutnya.. Aku REDHA!!! walaupun hakikat aku terlalu sedih hari ini,sehingga teresak esak..Siapa lah aku. dan aku tidak tau bagaimana membuat engkau sedar akan pentig nya aku disisimu.

Dan aku mengharap pada ALLAH SWT.. semoga engkau jua dikurniakan perasaan yang sama seperti aku. darulah engkau boleh memahami.. Dan ada suatu ketika nanti engkau akan memerlukan aku dan sedar akan pentingya aku!!!~


Terima Kasih ALLAH,.kerana setiap kesakitan itu adalah kekuatan aku!!

No comments:

Post a Comment