Daisypath Anniversary tickers

Put your link here,. And i will follow your blog!` TQ

Saturday, June 04, 2011

Niat!

Apa niat kamu,.?!
Niat apabila kamu manulis sesuatu,. mengatakan sesuatu,. tentang sesuatu yang baik.
Adakah setiap bait perlakuan baik kamu atau perbuatan ke arah kebaikan yang ingin kamu lakukan andai di luahkan bisa mendatangakn kesalah fahaman mereka,.

Mereka,.?! Owhh mereka yang cuma bila mendengar atau membaca sesuatu perkara baik yang di zahirkan melalui kata kata atau penulisan,..mereka yang cuma hanya berfikir sekali dan lalu menyalah artikan atau tersalah mentafsir niat sebenar seseorang itu tentang perkara baik yang di lakukan.

Pada aku tak penting apa yang orang fikir. Apa yang penting niat kita,
Niat kita yang ingin memberi motivasi diri sendiri. Bukan untuk menunjuk atau menghebahkan pekara baik yang di lakukan.Pada aku,.. ada perbezaan bagaimana perkara baik yang di lakukan itu di luahkan dengan sudut yang berbeza.

Orang yang berfikir seperti ini,. harus membetul kan rohani,. dan jika ingin menegur seeloknya biar dengan cara berkhemah,. Bukan melepasan ketidakpuasan hati membabi buta dengan tanpa memikirkan adakah perkara baik itu di lakukan bertujuan menunjuk nunjuk, riak,. atau pun ianya adalah sesuatu yang menyeru kepada semua, untuk sama sama melakukan perkara baik.Bukan untuk mendapatkan pujian. Cuma mungkin nanti ada antara meraka yang menyampaikan doa kepada ALLAH SWT agar kita terus melakukan perkara yang baik,dengan niat yang baik,dan hanya kerana ALLAH SWT.
 
Kan leboh elok bertenang.. Berfikir dengan lebih dalam. Atau, jika perlu.. ulang baca atau di ulang tanya. Jangan cuma menempel ketidak puasan hati tanya mengetahui niat seseorang itu.
Dan penting juga untuk kita tidak masuk campur jika cara menegur itu di lepaskan dengan aura yang salah.
Jika kamu betul betul seorang yang positif,. Kamu tidak akan kepikiran langsung tentang yang perkara baik yang ingin atau sedang di lakukan itu adalah dengan  NIAT  YANG MENUNJUK NUNJUK ATAU MENDAPATKAN PUJIAN.

Bagaimana jika kamu silap menilai akan niat itu,.??! Kamu jawab sendiri..

No comments:

Post a Comment