Susah ke,.?! ke agak susah?! Susah nak dapatkan apa yang kita nak,. susah nak suruh orang faham apa yang kita perlukan,.
Aku dah fade up!! sangat fade up!!!! Demi ALLAH aku fade up! Aku fade up dengan segala tipu helah,. akud ah fade up dengan segala janji manis,. Aku dah sangat fade up bila aku di jadikan picisan!!! Hanya picisan,. Sepatutnya aku adalah keutamaan,.
Aku dah fade up dengan sunyi,. aku dah fade up dengan sepi,. aku dah sangat fade up dengan BEING ALONE dengan tanpa sesiapa pon yang ambil berat,. Aku dah fade up mencari cari seseorang untuk di jadikan bahu segala kesediahan,. permasalahan,. bahkan aku dah fade up dengan kecapan ketawa dan gembira kerna hanya aku seorang saja yang AKU ADA UNTUK AKU!!!!
Friday, April 29, 2011
Thursday, April 28, 2011
Ungu - Cinta Dalam Hati *Untuk seseorang yg pernah memberi pelajaran kepada aku*
Ungu - Cinta Dalam Hati Lirik :-
mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dengan hidupmu, dengan hidupmu
telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
bahagia untukku, bahagia untukku
[Cinta Dalam Hati on http://lyricsmusicvideo.blogspot.com ]
reff:
ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga ujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
dan ijinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejab saja
mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dengan hidupmu, dengan hidupmu
telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
bahagia untukku, bahagia untukku
[Cinta Dalam Hati on http://lyricsmusicvideo.blogspot.com ]
reff:
ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga ujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
dan ijinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejab saja
Kenapa lagu ni,.?! :) Lagu yang buat aku senyum bila dengar walaupun dah bertahun,..
Faham tak maksud lagu tu,?! Senang jer,. MENCINTAI TAK SEMESTINYA MEMILIKI! :)
Sakit kan,.?! ahahaaaa tapi berterima kasih dan bersyukur sebab tidak memiliki,. kerna andi aku memiliki cinta yang ini,. aku tak akan jadi,. dan ada yang sekarang ini..
Sakit kan,.?! ahahaaaa tapi berterima kasih dan bersyukur sebab tidak memiliki,. kerna andi aku memiliki cinta yang ini,. aku tak akan jadi,. dan ada yang sekarang ini..
Banyak sangat perkara yang aku belajar,. yang dia ajar di sebalik setiap pembohongan yang berlaku dalam hidup aku,. Ini hanya mengimbas kembali tidak sesekali aku akan patah balik,.
* TIDAK ADA MANUSIA SEMPURNA,. MAKA TERIMA LAH SEADANYA!
* TIDAK ADA MANUSIA SEMPURNA,. MAKA TERIMA LAH SEADANYA!
* ADA HIKMAH DI SEBALIK APA YANG BERLAKU.. SANGAT BETUL!
* JANGAN MENILAI DARI CANTIK NYA LUARAN.. KERNA ANDA AKAN TERTIPU,. NILAILAH DAI CANTINYA DALAMAN,INSYA'ALLAH AKAN BERKEKALAN!
Sangat banyak sebernya,. sikit jerla aku bagi,. nnti mood aku ok aku update lagi,. owhhh sebenarnya entry ni khas untuk seseorng yg pernah hadir dalam hidup aku,. sebab rindu saat saat aku di tipu,. sayang aku dah buang nombor ,. kalau tak aku nak kol tanya khbar,. Hurmmm Dah jadi bapa agaknya ko ni kan?! semoga ALLAH beri engkau hidayah untuk berubah,. MUHAMMAD FAHIMIE aka STRIDER,. TERIMA KASIH :)
Wednesday, April 27, 2011
Seperti Biasa!
Aku,.
Seperti biasa,.
Tiada apa yang menarik,. :)
Tapi hari ni ada sedikit kelainan,..
Perasaan,..
Sesuatu yang menerjah,..
Yang membuat aku kepikiran,.. Jauh,..
Sangat jauh,..
Sesuatu yang aku mau,. Tapi membuat kan aku kecut perut...
Sesuatu yang baru,. Yang belum aku tau,.
Liku likunya,.
Aku,.
Seperti biasa,. :)
Dengan senyuman,..
Arghhhhhh redah ajerla,. sangat biasa,.
walaupun,.. :'(
Aku,..
Seperti biasa,..
Aahahaaa masih tertawa,. dan :)
Kerana seperti biasa,.
Aku tidak pernah meragui hati aku,.KUAT!
:)
Seperti biasa,.
Tiada apa yang menarik,. :)
Tapi hari ni ada sedikit kelainan,..
Perasaan,..
Sesuatu yang menerjah,..
Yang membuat aku kepikiran,.. Jauh,..
Sangat jauh,..
Sesuatu yang aku mau,. Tapi membuat kan aku kecut perut...
Sesuatu yang baru,. Yang belum aku tau,.
Liku likunya,.
Aku,.
Seperti biasa,. :)
Dengan senyuman,..
Arghhhhhh redah ajerla,. sangat biasa,.
walaupun,.. :'(
Aku,..
Seperti biasa,..
Aahahaaa masih tertawa,. dan :)
Kerana seperti biasa,.
Aku tidak pernah meragui hati aku,.KUAT!
:)
Sunday, April 24, 2011
Donut => Kuih Keria Kentang !!
Ahahahaha yang ni memang entry kelakar,. mana tak nya,. lain yang nak buat lain yang jadi apa daaaa!!
Percubaan membuat donut,. memang la senang ajer bahan bahan nya,. tapi aku gatal konon nak letak kentang dalam adunan tu,., Yerla sebelum ni pernah makan donut labu,. haaa sedap gile,. Perghhhh jadi aku pon nk mengolah resipi la konon,.
Pi rebus kentang sekali 6 ketul,. gila banyak ahahahahaa,. mana tak tak jadi,. jadi kuih keria la ,. sebab dah tak naik,. lembap aja donut nyer,. bila di goreng ,. ternyata ALHAMDULILLAH sedap dan lembut,. wangi lagi bau dia,. hurmmm kempunan lagi la nak makan donut,. takpe,. takpe,. Masa panjang lagi insya'ALLAH mesti aku buat punya,. Hehehehehehe
Percubaan membuat donut,. memang la senang ajer bahan bahan nya,. tapi aku gatal konon nak letak kentang dalam adunan tu,., Yerla sebelum ni pernah makan donut labu,. haaa sedap gile,. Perghhhh jadi aku pon nk mengolah resipi la konon,.
Pi rebus kentang sekali 6 ketul,. gila banyak ahahahahaa,. mana tak tak jadi,. jadi kuih keria la ,. sebab dah tak naik,. lembap aja donut nyer,. bila di goreng ,. ternyata ALHAMDULILLAH sedap dan lembut,. wangi lagi bau dia,. hurmmm kempunan lagi la nak makan donut,. takpe,. takpe,. Masa panjang lagi insya'ALLAH mesti aku buat punya,. Hehehehehehe
DONUT BIASA :Bahan-bahan ( 18 biji - saiz besar )
- 3 1/2 sudu kecil yis segera (instant dry yeast)
- 1/4 cawan air suam
- 1 1/2 cawan susu segar, pada suhu bilik ATAU dipanaskan sedikit
- 1/2 cawan gula halus
- 1 sudu kecil garam
- 2 biji telur
- 1/3 cawan shortening/butter
- 5 cawan tepung gandum
- Minyak untuk menggoreng
Cara-cara
- Masukkan air suam dan yis ke dalam mangkuk yang besar (mixing bowl), biar 5 minit atau sehingga berbuih.
- Masukkan susu, gula, garam, telur, shortening/butter dan 2 cawan tepung. Gaulkan sehingga sebati. Masukkan lagi tepung sedikit demi sedikit sehingga menjadi doh. Uli doh sehingga permukaan ia jadi licin dan tidak melekat pada tangan.
- Tutup mangkuk dengan kain lembab atau plastic wrap dan biarkan pada suhu bilik sehingga naik dua kali ganda. Bagi yg ada breadmaker, boleh sediakan doh dlm bread maker macam buat roti.
- Taburkan sedikit tepung di atas papan canai, canaikan doh tadi kepada ketebalan 1/2 inci. Potong 'donut' dengan donut cutter. Bagi yg takde dunut cutter (macam sy), bahagikan doh kepada 18 bahagian yg seimbang. Bulatkan doh, buat lobang ditengah-tengah degan jari.
- Tutup donut dengan kain kering dan rehat selama 30 minit atau sehingga naik dua kali ganda.
- Panaskan minyak. Goreng donut dengan api kecil atau sederhana sehingga perang keemasan. Jangan guna api besar, nanti doh kat dalam tak masak.
- Toskan minyak. Salut degan icing semasa donut itu masih panas.
DONUT LABU MANIS : Bahan-bahan ( 55 bj )
- 1 kg tepung
- 11/2 peket yis segera mauripan(jumlah brt=16g)
- 2 sudu besar susu tepung
- 1/2 sudu makan garam
- 300 gm labu yg tlh direbus empuk
- 3 biji telur besar
- 1/2 cawan gula
- 1 cawan rata majerin
- castor sugar secukupnya utk ditabur pd donut
Cara cara:
- gaul rata tepung, susu & yis.
- menggunakan blender cili, kisar telur & gula hingga hancur. campurkan labu rebus, blend lg.. jika kental sangat campurlah sesudu dua air suam. campurkan garam & majerin, blend hingga sebati.
- campurkan bahan2 yg dimesin ke dalam tepung & uli hingga menjadi satu doh yg kenyal & licin. dlm 10-15 minit gak lah.. (tambah sedikit air jika perlu, semasa menguli td)
- biar doh mengembang lebihkurang 1 jam.
- pastu gentel bulat doh lalu dileperkan. susun atas dulang yg telah ditabur sedikit tepung.
- bila doh mengembang sekali lagi, boleh lah dibuat lubang dengan jari lalu digoreng dgn api perlahan hingga masak kedua2 bahagian.
- bila telah keperangan, angkat & tos kan donat. semasa masih suam2 golek2kan kedalam gula castor.
- siapp.. jemput makan rahel... hehe
CREDIT TO: MYRESIPI.COM
Thursday, April 21, 2011
Hadiah kahwin!
Hurm,. Sopan tk kalau aku minta hadiah kawen ni kat kekawan?! Ada yang tanye,. ada yang tak tapi aku saja jer menyakat mintak hadiah,. Ahahahahaaaa
Mengada kan. Apa hadiah yang aku idamkan?! Kalau ikut tak kisah pon,. Orang bagi dah ALHAMDULILLAH.. Tapi sejujur nya apa yang aku mahu adalah senarai di bawah,hehehehehee :-
1. Periuk nasi elektrik
2. Blender
3. Oven
4. Cake Mixer
5. Iron with iron board
6. Kipas angin
7. Kettle atau Cerek air
8. Peti ais < ada ke sapa nak bagi ni?>
9. TV,. < Haaaaaaa..??! Hihihih>
10.Set pinggan mangkuk/set cawan
11. Vacum
Ahahaha itu adalah keperluan yg sangat boleh di guna pakai di kemudian hari,. Ishh ish ishh buruk nya perangai,. Tapi mana tau rezeki ALLAH nak bagi,.! Amin amin,. hehe
Mengada kan. Apa hadiah yang aku idamkan?! Kalau ikut tak kisah pon,. Orang bagi dah ALHAMDULILLAH.. Tapi sejujur nya apa yang aku mahu adalah senarai di bawah,hehehehehee :-
1. Periuk nasi elektrik
2. Blender
3. Oven
4. Cake Mixer
5. Iron with iron board
6. Kipas angin
7. Kettle atau Cerek air
8. Peti ais < ada ke sapa nak bagi ni?>
9. TV,. < Haaaaaaa..??! Hihihih>
10.Set pinggan mangkuk/set cawan
11. Vacum
Ahahaha itu adalah keperluan yg sangat boleh di guna pakai di kemudian hari,. Ishh ish ishh buruk nya perangai,. Tapi mana tau rezeki ALLAH nak bagi,.! Amin amin,. hehe
Monday, April 18, 2011
TER-Delete gambar!
Salam kawan,. Hurm sebelom ni aku ada janji kan nak upload gambar nilai3 dan member kahwin?! Hurmm yang bff aku kahwin tu dah selamat pon upload cuma yg nilai3 tu tk boleh la
sebab: AKU DAH TERDELETE SEMUA GAMBAR2 AKU DALAM MEMORY CARD PHONE SEMALAM!! SEMUA!! NOTHING LEFT BEHIND,. CISSSSSSSSSS,. TAK TAU LA MACAM MANA AKU BOLEH TERDELETE,. ADOIIYAI TIDAK DI SENGAJAKAN OKAY,. RASA SAYANG SANGAT RALAT GILA NI,. RASA NAK MENANGIS PON ADA,
Tapi apa boleh buat dah jadik pon,. nak menangis pon cam orang bodoh lak kang kan,. SORRY OK GENG!!
NEXT TIME INSYA'ALLAH ,KALAU AKU PEGI LAGI LA NILAI3 TU,. Huarghhhhhhhhhhhhhhhhh
![]() |
| Gambar dri Google! |
![]() |
| Gambar dri google! |
Saturday, April 09, 2011
Nilai 3 punya cerita!
Aahahahaha patot nye aku update cita ni dahulu,tapi tak apela sama je kan..
Cerita pergi Nilai 3 beli barang kawen la kononya kan,. Beriya iya emak aku nak pegi,. dek mendengarkan kata kata kawan kawan dia yang kat Nilai 3 barang agak murah jugak,.
Pergila kami ni, emak ,aku abah, kak longa dan ank bongsunya syed Imran. Naik NAZA sewa okay,RM 150.00 pergi dan pulang,. Hhihihihikkk,. Agak mahal tapi tak apalah janji lepas aku nak beli barang barang perkahwinan aku kan..
Sampai kat Nilai 3 dalam pukul 2.. Banyaknya pilihan,harga boleh tahanla,. kalau murah pun sikit saje,. tk la banyak pon,. tapi pilihan memang akan buat anda rambang mata,. Harharr
Hurmm dapatlaa cadar warna yang aku mahu.. Siap tempah kat tempat tu,makan masa 2.30jam jugakla,. agak lama,. Sementara tu pergi bejalan beli bunga telur,dan sebagainya,.
Penat! Kami cuma pergi 2 kedai ajer,. tak larat nak jalan dah,. Ahahaha. 4 lebih gerak balik,. Alhamdulillah walaupun tak beli semua tapi sekurang kurang nya dah langsai la yg penting penting,.
ps: AKU berhutang gambar lagi ni pada anda semua,.Hihiihi
Cerita pergi Nilai 3 beli barang kawen la kononya kan,. Beriya iya emak aku nak pegi,. dek mendengarkan kata kata kawan kawan dia yang kat Nilai 3 barang agak murah jugak,.
Pergila kami ni, emak ,aku abah, kak longa dan ank bongsunya syed Imran. Naik NAZA sewa okay,RM 150.00 pergi dan pulang,. Hhihihihikkk,. Agak mahal tapi tak apalah janji lepas aku nak beli barang barang perkahwinan aku kan..
Sampai kat Nilai 3 dalam pukul 2.. Banyaknya pilihan,harga boleh tahanla,. kalau murah pun sikit saje,. tk la banyak pon,. tapi pilihan memang akan buat anda rambang mata,. Harharr
Hurmm dapatlaa cadar warna yang aku mahu.. Siap tempah kat tempat tu,makan masa 2.30jam jugakla,. agak lama,. Sementara tu pergi bejalan beli bunga telur,dan sebagainya,.
Penat! Kami cuma pergi 2 kedai ajer,. tak larat nak jalan dah,. Ahahaha. 4 lebih gerak balik,. Alhamdulillah walaupun tak beli semua tapi sekurang kurang nya dah langsai la yg penting penting,.
ps: AKU berhutang gambar lagi ni pada anda semua,.Hihiihi
Thursday, April 07, 2011
Pre Wedding Photoshoot punya cerita!
Haaa.. hai.. hehe. Hikhik..
Sakit sakit badan ni.. Ngahahaa macam la pegi manebang kayu.. Alhamdulillah selesai sudah. Senang hati,tak payah nak fikir dah.
Sakit badan bukan ape. dah tu, amek gambar panjat atas batu laa.. baring atas pasir la.. main tepuk tepuk tanganla.. Erkkk adeke?! :o adelah kot,. Ahahahaaa..
Dahla keras. macam kayu,.. Permulaan aje bila dah dapat mood. Hurm apa lagi. Posing tk ingat la..
Tak sabar nak tengok hasilnya.. Tempat biasa biasa je.. Di pantai Port Dickson,Teluk Kemang.. dan yang paling best,menarik dan cantik.. di pantai yg penuh pokok bakar dan lumpur,. beserta perahu nelayanya belakang rumah aku aje,. ahahahaa ala alaa nelayan la pulak.
p/s: Hurmm.. banyak aku berhutang gambar dengan anda semua,. gambar kucing aku adam,gambar majlis kahwin sahabat aku,. dan gambar pre wedding ni,. Insya'Allah bila aku dah ada usb nanti aku upload.. Tunggu!!
Sakit sakit badan ni.. Ngahahaa macam la pegi manebang kayu.. Alhamdulillah selesai sudah. Senang hati,tak payah nak fikir dah.
Sakit badan bukan ape. dah tu, amek gambar panjat atas batu laa.. baring atas pasir la.. main tepuk tepuk tanganla.. Erkkk adeke?! :o adelah kot,. Ahahahaaa..
Dahla keras. macam kayu,.. Permulaan aje bila dah dapat mood. Hurm apa lagi. Posing tk ingat la..
Tak sabar nak tengok hasilnya.. Tempat biasa biasa je.. Di pantai Port Dickson,Teluk Kemang.. dan yang paling best,menarik dan cantik.. di pantai yg penuh pokok bakar dan lumpur,. beserta perahu nelayanya belakang rumah aku aje,. ahahahaa ala alaa nelayan la pulak.
p/s: Hurmm.. banyak aku berhutang gambar dengan anda semua,. gambar kucing aku adam,gambar majlis kahwin sahabat aku,. dan gambar pre wedding ni,. Insya'Allah bila aku dah ada usb nanti aku upload.. Tunggu!!
Friday, March 25, 2011
Kawan baikku Kahwin!
| Seperti yang di janji! Gambar kahwin my BFF! |
| Aku jadi pengapit! Don"t steal this pic haa! |
My Best friend married!Dalam bahasa inggerisnya,.Ekekekekee hari ni kawan baik aku, yang aku kenal dari zaman sekolah lagi,satu kampong,tpi kelas lain lain ,bernikah,.Malam ni majlis berinai,esok baru majlis sandingnya.Aku jadi pengapit! Ahahaaa giler teruja ni ha,. tak sabar pon ada,.Semalam lagi kami dah singgah rumah hany( kami: Aku,aizam,aida,shidot,abng yanz,en dol,suman,chef shahril) ahahaha bukan apa saja berkongsi keseronokkan dalam kesibukan. Sambil sambil menolong apa yang patut.
Dengan bunga rampainya,. dengan sireh junjungnya,. dengan hiasan cadar bilik tidurnya,. dengan berinainya,. sangat seronok! Nanti ada gambar aku upload,. memang ada tpi dalam telefon si hany pulak dah,.
Opps lupala hadiah si hany ni..Gamaknya lambat sikitlaa baru bagi yer PUAN HANY! heheee
selamat pengantin baru
semoga kekal abadi
bahgia ke anak cucu
sentosa murah rezeki
semoga kekal abadi
bahgia ke anak cucu
sentosa murah rezeki
alhamdulillah bertemu jodohnya
berkat kesucian akhir terlaksana
berkat kesucian akhir terlaksana
pabila sedang bersanding
janganlah suka menjeling
menjadi raja sehari
tersenyum nampak berseri
janganlah suka menjeling
menjadi raja sehari
tersenyum nampak berseri
tenangkanlah hati dengan kesyukuran
sabar mengahadapi tempuh hidup baru
sabar mengahadapi tempuh hidup baru
Ucapan Istimewa untuk Hany dan Syahrul: Selamat Pengantin Baru!Selamat menempuh hidup baru sebagai pasangan suami isteri,.Semoga rumahtangga kalian di berkati ALLAH SWT,.dan mendapt anak anak yang soleh dan solehah,.Amin Ya Robbal A'lamain
Ketahuila wahai sahabat.. Aku sangat bahagia dengan pernikahan mu ini. TAHNIAH!
Tuesday, March 22, 2011
Owwhh Adam!
Siapa adam? haa ank kucing aku,. dulu abah bagi nama badam,. entah apa apa,. ekekeke tapi lama lama panggil adam jer ,. Ringkas,. nak ringkas lagi panggil dam,
Betuah nya saya dpat adam ni,. Comel,suka begurau, pagi pagi dah menyakat,. Abes tetikus komputer aku di rejam di adam ni,. Tapi apakan daya wahai adam, ada ke? kencing atas katil aku ,. baguslaa,. balik balik bau dah menyekat,. sampai sakit kepala,. entah bila masa nya dia kencing atas tilam ni,. tepakse basuh dan jemor berhari hari,. nasib baik bau hilang..
Betuah engkau adam,. aku sayang kat kau,. kalao tak dah lama aku bagi kat orang,.!
Betuah nya saya dpat adam ni,. Comel,suka begurau, pagi pagi dah menyakat,. Abes tetikus komputer aku di rejam di adam ni,. Tapi apakan daya wahai adam, ada ke? kencing atas katil aku ,. baguslaa,. balik balik bau dah menyekat,. sampai sakit kepala,. entah bila masa nya dia kencing atas tilam ni,. tepakse basuh dan jemor berhari hari,. nasib baik bau hilang..
Betuah engkau adam,. aku sayang kat kau,. kalao tak dah lama aku bagi kat orang,.!
Sunday, March 20, 2011
Layan Lagu : My Baby You-Marc Anthony
as i look into your eyes
i see all the reasons why
my life's worth a thousand skies
you're the simplest love i've known
and the purest one i'll own
know you'll never be alone
[chorus:]
my baby you
are the reason i could fly
and 'cause of you
i don't have to wonder why
baby you
there's no more just getting by
you're the reason i feel so alive
though these words i say are true
they still fail to capture you
as mere words can only do
how do i explain that smile
and how it turns my world around
keeping my feet on the ground
[repeat chorus]
i will soothe you if you fall
i'll be right there if you call
you're my greatest love of all
[repeat chorus]
arianna i feel so alive
i see all the reasons why
my life's worth a thousand skies
you're the simplest love i've known
and the purest one i'll own
know you'll never be alone
[chorus:]
my baby you
are the reason i could fly
and 'cause of you
i don't have to wonder why
baby you
there's no more just getting by
you're the reason i feel so alive
though these words i say are true
they still fail to capture you
as mere words can only do
how do i explain that smile
and how it turns my world around
keeping my feet on the ground
[repeat chorus]
i will soothe you if you fall
i'll be right there if you call
you're my greatest love of all
[repeat chorus]
arianna i feel so alive
Layan lagu lagi. Bukan cerita sedih,. Tapi cuma aku sukakan lagu ini,. Lirik nya,. Feeling penyanyi nyer. Jiwa nya,. perghhh dah mula la macam sastera ,. Tadelaa saja layan kepala hari ni.
Baik serah kan jiwa raga pada yang SATU.
Saturday, March 19, 2011
BB owhh BB! Bilekah?!
Ahahahahaa entry meroyan yang tidak menyempat,. sakit jiwe rage,.semput rase dade,.
Mesti anda gelak kan bace entry aku ni,.ape la sangat Blackberry tu yer tak,.? Ahahahaaa macam la mahal sangat,. Tapi mahal bagi aku yang kerja kuli ni,. Ngahahaaa,.
Owhh Blackberry,. Dah ushar line ada kekawan nak tolak,. 2nd hand sudah,. untuk hadiahkan diri sendiri.. 9 Tahun kerja,. memang patot pon rasenye belikan diri sendiri dengan sesuatu,. Bye the way, aku tiada enpon la,. hilang sudah 3 buln lepas,. howw?!
Ada tak sesiapa antara anda nak derma bang seciput due,??Wahahahahahahaa
Isnin 21st March 2011
Aku tukar fikiran,.aku TIDAK AKAN beli BB ni,. aku akan beli hanphone lain,. NOKIA C3. Aku akan pastikan hari khamis ni aku akan pakai NOKIA C3. Kenapa?! Entah.. Malas nak ingat ,nanti hati sakit.
Sesuatu yag kita beli sendiri tidak sama nilainya dengan sesuatu yang di beri atau di belikan oleh orang yang istimewa,. PERSONAL VALUE! Itu yang aku cuba nak fahamkan,. tapi apekan daya!! But it'sok, ada betul katanya,. Aku tak apa apa,. :)
Mesti anda gelak kan bace entry aku ni,.ape la sangat Blackberry tu yer tak,.? Ahahahaaa macam la mahal sangat,. Tapi mahal bagi aku yang kerja kuli ni,. Ngahahaaa,.
Owhh Blackberry,. Dah ushar line ada kekawan nak tolak,. 2nd hand sudah,. untuk hadiahkan diri sendiri.. 9 Tahun kerja,. memang patot pon rasenye belikan diri sendiri dengan sesuatu,. Bye the way, aku tiada enpon la,. hilang sudah 3 buln lepas,. howw?!
![]() |
| Gambar Contoh! |
Ada tak sesiapa antara anda nak derma bang seciput due,??Wahahahahahahaa
Isnin 21st March 2011
Aku tukar fikiran,.aku TIDAK AKAN beli BB ni,. aku akan beli hanphone lain,. NOKIA C3. Aku akan pastikan hari khamis ni aku akan pakai NOKIA C3. Kenapa?! Entah.. Malas nak ingat ,nanti hati sakit.
Sesuatu yag kita beli sendiri tidak sama nilainya dengan sesuatu yang di beri atau di belikan oleh orang yang istimewa,. PERSONAL VALUE! Itu yang aku cuba nak fahamkan,. tapi apekan daya!! But it'sok, ada betul katanya,. Aku tak apa apa,. :)
Yang Di Cinta kan pergi,. yang di dambakan hilang,. Hidupkan terus berjalan,Walau penuh dengan Tangisan ,!!~
Tajuk entry yang agak panjang,. Tapi ada sesuatu mengenai tajuk entry ni, tajuk yang aku ambil dari lirik lagu Opick, Tapi hari ni aku nak anda hayati dan layan lagu ni,. Kenapa,?kerana kita semua akan mati,. bila dan di mana?kenapa? Ya Allah sesungguhnya itu adalah rahsia besarmu,. Kita harus menyiapkan diri,. harus bersedia akan kehilangan orang yang kita sayangi. Harus redha dan pasrah, kerana setiap dari kita akan kembali kepada penciptaNYA,.ALLAH YANG MAHA AGUNG!
Hari ini,. dan ada ,hari hari sebelumnya,. aku menanyakan diri aku sendiri ,.adakah amalan aku telah cukup untuk bekalan sana? adekah aku sudah bersedia dan akan redha andai ada orang kesayangan ku yang di jemput pulang untuk selamanya. Aku imbas kembali kepergian Nenda-nenda ku,. Pakcik makcik ku,. bahkan rakan rakan rapatku,. yang ada hanya doa dan air mata,. semoga mereka aman di sana,.
Aku menerima berita baru sebentar tadi,. akan kepergian bapa kepada kawan rapatku,. Nauzubillah Ya Allah,. semoga temanku itu tabah atas dugaanMu,.Bagaimana jika aku yang menghadapi situasi ini? Sangat insaf,. Insya'Allah selagi orang tua aku ada,. aku akan menjaga mereka sepenuh hati dan sedalm rasa cinta aku,.
Selama mana lagi kita hidup??sepanjang kita hidup, sebanyak mana lagi dosa atau pahala yang akan kita kumpul,.?Sedangkan mereka yang telah pergi sudah aman dan yang pasti tidak akan berbuat dosa lagi di atas muka bumi ini.,.
Kak Aida,. semoga kepergian Arwah abah di hadapi dengan tenang,. Salam Takziah untuk keluarga akak juge,. !~ AL FATIHAH
Hari ini,. dan ada ,hari hari sebelumnya,. aku menanyakan diri aku sendiri ,.adakah amalan aku telah cukup untuk bekalan sana? adekah aku sudah bersedia dan akan redha andai ada orang kesayangan ku yang di jemput pulang untuk selamanya. Aku imbas kembali kepergian Nenda-nenda ku,. Pakcik makcik ku,. bahkan rakan rakan rapatku,. yang ada hanya doa dan air mata,. semoga mereka aman di sana,.
Aku menerima berita baru sebentar tadi,. akan kepergian bapa kepada kawan rapatku,. Nauzubillah Ya Allah,. semoga temanku itu tabah atas dugaanMu,.Bagaimana jika aku yang menghadapi situasi ini? Sangat insaf,. Insya'Allah selagi orang tua aku ada,. aku akan menjaga mereka sepenuh hati dan sedalm rasa cinta aku,.
Selama mana lagi kita hidup??sepanjang kita hidup, sebanyak mana lagi dosa atau pahala yang akan kita kumpul,.?Sedangkan mereka yang telah pergi sudah aman dan yang pasti tidak akan berbuat dosa lagi di atas muka bumi ini.,.
Kak Aida,. semoga kepergian Arwah abah di hadapi dengan tenang,. Salam Takziah untuk keluarga akak juge,. !~ AL FATIHAH
Bila Waktu Tlah Berakhir
Artist: Opick
Song Category: Nasyid
Song Category: Nasyid
Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu
Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu
Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya
Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu
Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu
Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya
Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi
Friday, March 18, 2011
Hari Ini Kita Layan Lagu,.!~
Jangan Ada Dusta
Artist: Broery Marantika, Feat: Dewi Yull
Ketika pertama kujumpa denganmu
Bukankah pernah kutanyakan padamu kasih
Takkan kecewakah kau pada diriku
Takkan menyesalkah kau hidup denganku kasih
Memang kau bukan yang pertama bagiku
Pernah satu hati mengisi hidupku dulu
Dan kini semua kau katakan padaku
Jangan ada dusta di antara kita kasih
Semua terserah padamu aku begini adanya
Kuhormati keputusanmu, apapun yang akan
Kau katakan, sebelum terlanjur kita jauh
Melangkah, kau katakan saja
Bukankah pernah kutanyakan padamu kasih
Takkan kecewakah kau pada diriku
Takkan menyesalkah kau hidup denganku kasih
Memang kau bukan yang pertama bagiku
Pernah satu hati mengisi hidupku dulu
Dan kini semua kau katakan padaku
Jangan ada dusta di antara kita kasih
Semua terserah padamu aku begini adanya
Kuhormati keputusanmu, apapun yang akan
Kau katakan, sebelum terlanjur kita jauh
Melangkah, kau katakan saja
<< Lirik yang sangat mudah,. ringkas,. tetapi penuh dengan makna yang mendalam,. :)
Thursday, March 17, 2011
Rasa,..!?
Rasa,.?! Kenapa aku letak tanda soal di belakang perkataan tu,.? Sebab aku pon tidak pasti rasa nya perasaan aku sekarang ni..
Senang,. Nak bagi anda semua faham,Soalanya bagaimana anda rasa jika seseorang yang istimewa sedang cuba berusaha untuk meng "flirt" orang lain ,.?! Hurmm faham tak,?Mesti faham kan,.
Dalam erti kata lain konon sebagai kawan tetapi dari apa yang di lihat dari mata kasar kita sebagai manusia dari cara dan gaya nye ia nya terlalu berusaha untuk mengenali seseorng itu,. Kalau korang ada terfikir tak yang negatif. Contoh: Macam ada apa apa aje,.? ada tak,.? Aku? JUJUR memang ada,tapi beribu kali aku sejuk kan hati aku ni dengan kata kata yang baik baik saja untuk sedapkan hati sendiri
Korang tau,. aku menangis,. dan aku menyesal,.
Aku menangis kerana cemburu, aku menangis kerana kenapa nak "flirt" orang lain sedangkan aku yng perlu di utamakan,.
Aku menyesal kerana kenapa aku perlu tau semua ni,. Kan elok aku tak tau,. biarlah waimah dia nak "flirt" tanpa pengetahuan aku pon,. aku rela asalkan hati aku tidak terluka,. Aku menyesal!!
Tuesday, March 15, 2011
Hobi aku! Tagalog Crazee
Siapa sini minat cite Filipina? Tagalog? Siapa?angkat badan
Ahahahaaa saya mula jatuh cinta dengan story filipina ni masa umor 16 Tahun,. Tingkatan 4,. Cerita tagalog pertama yang saya tonton adelah MULA SA PUSO,.Dan pada masa tu saya amat minat dengan Claudine Barreto dan Rico Yan
Ahahahaaa saya mula jatuh cinta dengan story filipina ni masa umor 16 Tahun,. Tingkatan 4,. Cerita tagalog pertama yang saya tonton adelah MULA SA PUSO,.Dan pada masa tu saya amat minat dengan Claudine Barreto dan Rico Yan
Banyak lagi,.Antara yang saya suka adalah Pangako Saiyo,.Hikhikhikkk pon best citer tu,.Kalau nak di bandingkan dengan cerita Indonesiaaku lagi suka dengan citer filipina ni,. Tak berbelit belit,.. Kan??
Dan lagi dan lagi yang di tv 3 sekarang,. Marimar Wahhhhh i like laa perempuan dengn lelaki tu,. Sweet romantik ,. Tapi kene tunggu cuti sekolah habes la baru die siar balik cite tu,.sebab skang tengah cuti sekolah dan drama indon yang kebanyakkanya merepek sedang di tayang kan. Aahahahahaaa
Wednesday, March 09, 2011
Jam Untuk Abah!
:) Entry yang penuh dengan senyuman,. Saya puas hati sebab dapat belikan abah seutas jam,. Tidakla mahal pon rm 99.00 saja,. Casio Brand,. Hehehee cantik,. saya yang pilih,. Abah pon belum tau saya belikan untuk dia,
Balik hari ni baru nak bagi,. Beli online je,. Hihihihikk
Jam ni saya beli dari address ni http://www.ewatchzone.com/productdetail/w-96h-9av.php ,. Banyak pilihan jugak,. Dan insya'Allah boleh di percayai,. Punya la jauh hingga ke Penang,. ahahahaha malas ke kedai jam gamaknya,.
Balik hari ni baru nak bagi,. Beli online je,. Hihihihikk
Jam ni saya beli dari address ni http://www.ewatchzone.com/productdetail/w-96h-9av.php ,. Banyak pilihan jugak,. Dan insya'Allah boleh di percayai,. Punya la jauh hingga ke Penang,. ahahahaha malas ke kedai jam gamaknya,.
Tuesday, March 08, 2011
Rambut Kerinting
Tetiba semalam rasa nak kerinting kan rambut,. Sebelum ni tak pernah pon,. cuma warnakan saja,. Rebonding pon tak pernah,. Maka hari ini kerinting la rambut saya,. Setelah 2 jam setengah mengeraskan montot duduk atas kerusi,. siap jugak,. Hasilnya agak memuaskan,. RM 150+RM150 treatment dengan produk sekali,. Nanti saya upload gambar,. Tapi kan kene tunggu dulula memandangkan keme pon tade nak snap pic rambut,. HUuhuh
Friday, March 04, 2011
Ada! Tapi macam tidak wujud
Ada! Tapi?? di mana?.. Sekarang cuma sesekali sahaja meluah rasa bersama,.
Owhh,. mungkin agaknya saya yang tidak memahami peraturan ini,.
Ada! Tapi seperti tidak wujud sahaja,. Umpama menunggu buah yang langsung tidak akan gugur,. Saya sudah hampir bosan,. sudah hampir tawar hati,.
Tapi,. Saya masih sabar,.
Ada! Tapi,...
Saturday, February 26, 2011
PINK!
As salam,. kenape saye pilih tajuk entry ni?? penting sangt ke dengn warna pink ni,. Ahahahaa tk la penting,. tpi sangt bernilai,.
Sebenarnye dalam hidup saye tidak pernah menyukai warna ini,. boelh di bilang berape helai pakaian saye yg berwarna pink,. Tapi dalm due tige bulan ini saye mule berjinak jinak dengn warna pink,. Mule beli bju pink,. malahan pkaian berinai saye juge berwarne pink,.
Kalau sebelom ini, saye melihat pink warna yg sangt lembut dan agak mengade ngade,. Tapi setelah saye mule mengajar diri saye menyukai pink,. saye sedar bak kate orng, " Tak kenal maka tak cinta,"
Hehehe,. tp tk la semue pink,. cume sikit sikit saje,. Dulu saye takut tidak sesuai dengan warna kulit saya yang agak gelap ni,. tpi ternyate ia sesuai kalao kita pndai memilih jenis jenis tone pink yang ader,. :)
Sebenarnye dalam hidup saye tidak pernah menyukai warna ini,. boelh di bilang berape helai pakaian saye yg berwarna pink,. Tapi dalm due tige bulan ini saye mule berjinak jinak dengn warna pink,. Mule beli bju pink,. malahan pkaian berinai saye juge berwarne pink,.
Kalau sebelom ini, saye melihat pink warna yg sangt lembut dan agak mengade ngade,. Tapi setelah saye mule mengajar diri saye menyukai pink,. saye sedar bak kate orng, " Tak kenal maka tak cinta,"
Hehehe,. tp tk la semue pink,. cume sikit sikit saje,. Dulu saye takut tidak sesuai dengan warna kulit saya yang agak gelap ni,. tpi ternyate ia sesuai kalao kita pndai memilih jenis jenis tone pink yang ader,. :)
Subscribe to:
Posts (Atom)























